martes, 27 de octubre de 2009

Hablamos de la Fiesta Mayor

Ha transcurrido tiempo suficiente de la Fiesta Mayor para tratar el tema desde la distancia, y poder analizarla en su conjunto sin caer en impresiones del momento. Ante la pregunta de como fue la Fiesta Mayor? . Hay que reconocer que la fiesta fue de aprobado alto, muchas actividades directa o indirectamente organizadas por el Patronato de Cultura, el principal concierto fue gratuito y ya sabemos que lo que es gratis siempre tiene éxito.
Hasta este punto todo correcto, pero ahora entraremos en lo que costo la fiesta, sobre todo después de oír por la radio municipal de Torredembarra a la responsable del Patronato de Cultura: "Se han hecho más cosas y ha salido más barata que el año pasado". Acaso miente, puede que no, y que realmente haya sido más barato que el año pasado, dice la verdad, puede que no, y debido a que se han cargado costes a otras concejalías. Cuando tengamos los números definitivos podremos saber todos estos extremos.
Pero de momento lo que si sabemos es lo que se ha pagado desde la concejalía de Servicios y concretamente desde la partida de montajes, que es una partida para cubrir los gastos ocasionados en el montaje de todos los actos municipales, no de la Fiesta Mayor, 50.000 € más o menos, se incluyen algunos servicios de la fiesta y actuaciones de distintos grupos, entre ellos Els Pets (18.000 €) que fue la atracción principal. Por el contrario a las entidades de Torredembarra se les exigió que redujesen sus facturas en un 20% con motivo de la limitación del presupuesto, que pueden llegar a pensar después de lo sucedido.
No estamos diciendo que se haya cometido ilegalidad alguna, conste que este no es el fondo de este escrito, es totalmente legal, pero se ha de reconocer que no es ético hablar de que se ha gastado menos y la realidad es que no es cierto.
Este mes de octubre se ha celebrado el I Festival de Artes y servicios artísticos, en principio interesante y a tener en cuenta de cara al futuro, cincuenta y tres actuaciones desde el 23 al 25 de octubre, entre danza, música clásica, jaz y moderna así como teatro, teatro de calle y circo.
La única pega es el poco soporte que desde el Ayuntamiento se ha dado al evento. Un programa que eran unas simples fotocopias, publicidad del evento limitada a nuestra población, y a última hora, en fin un acto que tenia que haber sido algo grande a quedado en anecdótico, cobre todo las actuaciones en espacios cerrados, ya que en la vía publica con la gente que pasa y se queda aunque desconozca de que va la historia, ya se consigue un éxito.
Si tenemos en cuenta que los artistas vinieron gratuitamente y que actuaban por un premio y la posibilidad de ser contratados en un futuro, los patronatos de Cultura y Turismo se han cubierto de gloria.
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16 comentarios:

Anónimo dijo...

Quique cuéntanos com la Presidenta tuvo que pedir dinerito al Alcade para sufragar el gasto de fiesta mayor y cuantas facturas estarán sin Ado.
¿Que hará el Sr.Regidor (Ardevol) las reparará?
Todavía no sabemos con certeza cuanto nos costó la fiesta pija de la playa a la que hace referencia tu compañera Susana.

Anónimo dijo...

Diari de la Torre:
Cost de la Festa Major: Seguici 49.417,81 € y Actes 13.355,49 €.
Dels Pets, res de res y van costar 18.000 €, quines galtes.

Anónimo dijo...

Sr. Enric, he oido por el pueblo que se ha montado una comisión para el " Dret a Decidir ", me puede Vd. informar al respecto


Gracias

Un admirador de Rosa Mª y Laura dijo...

Grangel, no cargues tan duramente con la concejal de cultura. Es buena persona y amable como la Laura Pradeda, persona que tuvo que marchar del PSC porque se le hacia la vida imposible.

Venga, se un poco bueno y podrás ver el gran trabajo que están haciendo estas concejalas.

Rosa Maria Guasch Alberni, de CAL MISTERI dijo...

Benvolgut Sr. Granjel esperò disculpi la meva osadia en escriure el seu blog però veient els comentaris errònis que es fan crec que el millor és aclarir el tema:

Festa Major
Totals:

2009 (69 actes) - 2008 (56 actes)
Seguici i mùsics 49.417,81 (2009) - Seguici i mùsics 50.375,07 (2008)
Actes 13.355,49(2009) - 15.628,06(2008)
Concerts 45.028(2009) - 45.932(2008)
Infrastructures 26.707,87(2009) - 29.022,97(2008)

Total 134.509,17(2009) 140.958,10(2008)

Aquest cost inclou els 50.000€ que van sortir de la partida d'actes de l'Ajuntament que segons la Sra. Interventora no és de la regidoria de serveis.
El Diari de la Torre tenia l'extracte dels comptes i només va publicar un tros.
La presidenta del Patronat va a demanar "dinerito" on faci falta per poder dur a terme les activitats del Patronat; prova d'això és que aquest any el Patronat de Cultura ha obtingut 57.000 € en subvencions, sense comptar els 50.000€ de la Festa Major.
En quan a la Fira d'Arts d'aquest cap de setmana el Patronat de Cultura va patrocinar el concert d'inauguració. No va participar en l'organització ni en la difusió dels actes. És una molt bona iniciativa que espero es torni a fer, aquest cop però demanarem ser part organitzadora de l'event per assegurar-nos que funcioni millor.

Enric Grangel Llop dijo...

Desconozco si se ha montado una comisión sobre el derecho a decidir.
Al anonimo admirador, simplemente decirte que si supieras más cambiarias de opinión.
A la Sra. Guasch como he pedido todos los números ya tocaremos este tema en otro foro, y la partida de comisión de actos, era para los montajes, por tanto de servicios.
En cuanto a la feria, si se pone el logo del Patronato de Cultura, luego no se puede decir que no se ha participado en el evento.
Por otra parte, puede escribir cuanto quiera en este blog, en de libre opinión.

Anónimo dijo...

La publicació de les despeses d'actes publicada al Diari de La Torre és una autèntica vergonya i no s'ajusta ni molt menys a la realitat.Falten moltes despeses que no hi són contemplades.

Sra. regidora, no ens faci creure que ha sigut un error del diari el no publicar aquestes altres dades, com sempre vosté s'espolsa i dóna les culpes als demés. Ja és molt habitual aquesta actitud en la seva gestió diària al Patronat, als diferents departaments de l'Ajuntament a les entitats i associacions relacionades amb la cultura torrenca.

Vostè ho treu tot fora de context, ho capgira i després són els altres qui no l'entenen. Vostè té un problema molt gran i és que no sap assumir responsabilitats, no sap reconèixer els errors propis. Si ho fés, segurament aquesta gent que segons vostè està tant en contra seva no ho estaria i fins i tot col·laborarien més.

Ànims senyora regidora, el primer pas és reconèixer els els errors, el segon demanar disculpes a tota la gent a qui tant ha cabrejat amb les seva actitud i el tercer, deixar el càrrec perquè l'assumeixi una altra persona més preparada que vostè i que sàpiga connectar amb els qui dia a dia i desinteressadament fan que la vida associativa i cultural d'asquest pobe es mantingui viva.

Anónimo dijo...

Si el Paqtronat te pressupost propi, com pot ser que es pagui part de la Festa amb diners del pressupost del Ajuntament.

Anónimo dijo...

El món polític s’entesta a mirar cap a una altra banda.
Llevat d’alguna excepció.
Els partits del Govern estat afectats d’autisme.
Viuen en el seu món.
Començo a pensar que convindria resoldre la crisi política i conformar un bon govern.
I fent foc nou, començar a tornar la confiança econòmica i política als ciutadans.
La intervenció és urgent i no per una qüestió de prestigi sinó per no acabar amb les poques esperances dels pocs que encara creuen (creiem) que es pot fer política neta senyora Rosa Maria..

Joan dijo...

Sra Guasch felicitats des de la Marítima, per la festa Major que va ser mol mac tal com es mereix un poble com Torredembarra. Nosaltres organitzem les festes del Barri per molts pocs diners i vostè ens va ajudar a fer les més lluides.
Aquest que es queixen. Si no volen que l'Ajuntament gasti diners que facin con nosaltres que ens acomodem al que ens donen i no ha criticar tan perque son d'altres partits polítics estem molt contents de la seva gestió i som responsables dels moments que vivim i veiem la crisis tal i com es.

Anónimo dijo...

Si no fos perquè l'últim anònim fa servir les mateixes expressions i faltes d'ortografia que una regidora, diria que és ella mateixa...quin misteri.

Anónimo dijo...

Hostia Granjel que anonimo que eres.

Enric Grangel Llop dijo...

Al último anonimo, no se que pretendes con este comentaqrio, ya que yo no soy anonimo, ni escribo como anonimo.
Al anonimo de la Maritima, estas seguro de que dices la verdad, ya que no tengo las mismas noticias, aunque claro como dice otro, todo es del color a traves del cristal con que se mira.

Anónimo dijo...

Els diners dels Patronats no son diferents dels del Ajuntament, per que volem pressupostos?

Anónimo dijo...

No podeu fer cap acte què surti bé, principalment a Turisme, el Sr. Font.
Ara ja veurem la Fira de Nadal, què va en camí de cagar-la com l'any passat.
I amb els contes, un caos. La Sra. Guasch a Cultura sempre diu què ella de numeros no en sap res, aleshores, com vol donar comptes???

Anónimo dijo...

Fonts del Patronat confirmen que la Festa Major va costar més de 130.000 euros. Res a veure amb els 49.000 euros que va anunciar la regidora a la premsa local.

A mes encara hi falten altres despeses, com el concert de la Gira-Sol, vés per on, les sardanes.

Espero que rectifiqui aviat i publiqui TOTES les despeses, i no només les que li interessi. D'altra banda hauria d'anar pensant en deixar el seu càrrec per incompetent.